Creativitatea este „abilitatea de a produce idei originale și neobișnuite sau de a face ceva nou sau imaginativ”.

Creativitatea este ceva cu, care ne naștem cu toții. Cu toate acestea, studiile au arătat că este ceva de care putem fi dezbrăcați și noi. 

În 1968, George Land a efectuat un studiu de cercetare pentru a testa creativitatea copiilor cu vârsta cuprinsă între trei și cinci ani. Același test l-a conceput pentru NASA pentru a testa creativitatea și pentru a ajuta la selectarea inginerilor și oamenilor de știință inovatori. 

După testele inițiale, a re-testat aceiași copii la 10 ani și din nou la 15 ani. Rezultatele pe care le-a găsit mai jos au fost fascinante:

  • Copii de 5 ani: 98%;
  • 10 ani: 30%;
  • 15 ani: 12%;
  • Același test dat la 280.000 de adulți: 2%.

Deci concluzia acestui studiu este: că putem limita creativitatea/potențialul la copii. Prin urmare, atunci când copiii se alătură unui mediu structurat atât de devreme și încep să fie antrenați, în timp ce putem simți că îi ajutăm să se dezvolte, de fapt, în același timp, le-am putea limita capacitatea de a fi creativi. 

În timp ce fiecare individ se naște cu licența de a fi creativ, este, de asemenea, adevărat că creativitatea poate fi susținută și dezvoltată. 

Rolul nostru ca antrenori este de a sprijini jucătorii să-și construiască și să-și dezvolte cunoștințele prin crearea unui „mediu pozitiv de învățare” în care să poată înflori și să fie intrigați de învățare. De asemenea, trebuie să sprijinim jucătorii să fie capabili să aibă din punct de vedere fizic și tehnic bazele pe care să le exprime prin mișcări cu și fără minge pentru a-și putea aplica practic ideile într-un mediu bazat pe joc.

Cum pot antrenorii să susțină creativitatea ?

Pentru a dezvolta gândirea creativă, sesiunea noastră de antrenament ar trebui să provoace probleme pe care să le rezolve jucătorii, să le aprindă imaginația și să le dea posibilitatea de creație.

Există o serie de factori care pot influența acest lucru și anume: modul în care lucrăm într-un antrenament, modul în care comunicăm până la modul în care proiectăm antrenamentele. Prin urmare, pentru a crea un mediu optim pentru jucători, este vital să nu punem presiune sau să rezolvăm problemele pentru ei atunci când lucrăm cu ei.

Trebuie să dezvoltăm jucători cu gândire creativă care sunt dispuși să-și asume riscuri, sunt independenți și, de asemenea, să găsească noi modalități de a rezolva problemele diferit de alții.

Prin urmare, pentru a le permite copiilor să fie creativi, trebuie să-i întindem continuu și să-i provocăm, arătându-le idei și abilități noi, precum și să le oferim în mod continuu sarcini provocatoare pentru rezolvarea problemelor. Mediul pe care îl creăm ca antrenor, le va permite copiilor să înflorească și să găsească noi modalități de a arăta și de a împărtăși modalități în care își pot face abilități, își pot împărtăși și arăta cunoștințele și pot rezolva problemele care le sunt puse în fața.

În concluzie, iată câteva puncte cheie pe care ar trebui să le realizați atunci când doriți să dezvoltați jucători creativi:

  • Oferiți jucătorilor libertatea de a lua propriile decizii (lucrați cu toate părțile, adică părinții, jucătorii, etc.);
  •  Oferiți-le probleme de rezolvat, nu le rezolvați pentru ei;
  •  Oferă-le instrumentele de care au nevoie pentru a-și putea exprima creativitatea;
  •  Oferă jucătorilor posibilitatea de a exersa și de a învăța prin joc;
  •  Creați un mediu de antrenament variat, distractiv și fără presiune.

Cum vi se pare articolul de mai sus?

Dumneavostră susțineți creativitatea în procesul de antrenament?

Dacă da, cum faceți acest lucru?

Răspunsuri în comentarii. Mulțumim !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *